به صفحه سوالات و مشکلات رایج نرم افزار پزشکی iMD خوش آمدید

قبل از تماس با مرکز پشتیبانی نرم افزار ، حتما این قسمت رو مطالعه کنید . سعی کردیم به تمام سوالات شما پاسخ بدهیم.

سوالات قبل از خرید

برای گرفتن هر دیتابیسی ، اول باید اکانت ساخت . هزینه ساخت اکانت برای یک دستگاه 10 هزار تومان و برای دو دستگاه 17 هزار تومان است .

خرید اکانت

بعد از ساخت اکانت ، داخل نرم افزار باید دیتابیس مورد نظرتون رو خریداری کنید . قیمت دیتابیس آپتودیت برای یه دستگاه 119 هزار تومان و برای دو دستگاه 202 هزار تومان است.

لیست و قیمت تمام دیتابیس

نرم افزار iMD محدودیت زمانی ندارد و بعد از خرید دیتابیس ، همیشه آن دیتابیس رو در اختیار خواهید داشت . اما آپدیت دیتابیس ها بسته به نوع دیتابیس ممکن است رایگان یا پولی باشد که در سوال بعدی توضیح داده شده است.
آپدیت دیتابیس Uptodate و دیتابیس هایی که ماهانه آپدیت می شوند تا مدت 1 سال بعد از خرید رایگان است .
در مورد کتاب ها ، اگر ادیشن جدیدتری از کتاب در برنامه قرار داده شود ، برای تهیه نسخه جدید نیاز به خرید مجدد هست .
دیتابیس هایی که جلوی آن ها سال نوشته است مثل Epocrate 2016 یا NEJM 2012-2016 ، آپدیت دیتابیس فقط در سال ذکر شده رایگان است .
نرم افزار iMD روی سیستم عامل های iOS 8 به بالا ( آیفون و آیپد ) و اندروید 5 به بالا قابل استفاده است .
امکان استفاده از نرم افزار iMD در سیستم عامل های Mac، Windows و Linux نیست.
خیر ، نرم افزار iMD کاملا به صورت آنلاین به فروش می رسد
خیر . ساپورت نرم افزار کاملا به صورت آنلاین هست و امکان تماس تلفنی نیست .
خیر . در صورت تغییر گوشی یا ریست شدن گوشی ، مجددا نرم افزار رو داخل گوشی نصب کنید . با یوزرنیم و پسورد خود وارد برنامه بشید . خریدهای شما ثبت شده اند و دانلود آن ها رایگان است . به قسمت دانلودها مراجعه کنید ، و دیتابیس های خود را مجددا دانلود کنید .

مشکلات موقع خرید اکانت و اعتبار

این مشکل در اثر عدم تکمیل تراکنش بانکی و یا مشکل بانک ایجاد می شود. اول ایمیل و موبایل خود را چک کنید که سریال برای شما ارسال نشده باشد .
اگر سریال برای شما ارسال نشده و پول از حسابتون کم شده ، مبلغ پرداختی اتوماتیک در مدت 1 ساعت به حسابتون برمی گرده . اگر بعد از 1 ساعت مبلغ به حسابتون برنگشت ، تاریخ و ساعت دقیق خرید ، 4 شماره آخر کارت و ایمیلتون رو برای بخش پشتیبانی نرم افزار ارسال کنید.
احتمال دارد که اکانتتون ساخته شده ، اول با یوزرنیم و پسوردی که موقع ثبت نام دادید وارد نرم افزار شوید . اگر وارد نشد بقیه این متن رو مطالعه کنید.
نرم افزار iMD دارای دو نوع سریال است . سریال مخصوص ساخت اکانت که برای ساخت اکانت استفاده می شود و سریال اعتبار که برای شارژ اکانت مورد استفاده قرار می گیرد . شما احتمالا سریال اعتبار رو خریداری کردید و با این سریال امکان ساخت اکانت نیست ( در متن ارسالی به ایمیل و شماره موبایلتون نوع سریال نوشته شده است )
در این مرحله اول به صفحه خرید مراجعه کنید و اکانت بسازید .

خرید اکانت

بعد از ساخت اکانت و ورود به برنامه ، در قسمت اکانت روی Enter Credit Serial کلیک کنید و بعد سریال اعتباری که دفعه اول خریدید را وارد کنید ، تا اکانتتون شارژ شه

این مشکل در اثر عدم تکمیل تراکنش بانکی و یا مشکل بانک ایجاد می شود. اول ایمیل و موبایل خود را چک کنید که تایید ساخت اکانت همراه با یوزرنیم و پسورد برای شما ارسال نشده باشد .
اگر ارسال نشده است و پول از حسابتون کم شده ، مبلغ پرداختی اتوماتیک در مدت 1 ساعت به حسابتون برمی گرده . اگر بعد از 1 ساعت مبلغ به حسابتون برنگشت ، تاریخ و ساعت دقیق خرید ، 4 شماره آخر کارت و ایمیلتون رو برای بخش پشتیبانی نرم افزار ارسال کنید.
احتمال اینگونه خطاها در خرید از سایت کمتر است و توصیه می شود که اکانت خودتون رو از طریق سایت بسازید .

خرید و ساخت اکانت

به قسمت Account نرم افزار مراجعه کنید و صفحه رو به پایین بکشید تا اطلاعات قسمت اکانت به روز شود . اگر با این کار اعتبار به اکانتتون اضافه نشد مشکلی در تراکنش بانکی ایجاد شده است .
مبلغ پرداختی اتوماتیک در مدت 1 ساعت به حسابتون برمی گرده . اگر بعد از 1 ساعت مبلغ به حسابتون برنگشت ، تاریخ و ساعت دقیق خرید ، 4 شماره آخر کارت ، ایمیل و یوزرنیمتون رو برای بخش پشتیبانی نرم افزار ارسال کنید.
احتمال اینگونه خطاها در خرید از سایت کمتر است و توصیه می شود که اگر موفق به خرید از داخل نرم افزار نشدید ، اعتبار خودتون رو از طریق سایت تهیه نمایید .

خرید سریال اعتبار

در خرید اعتبار از داخل نرم افزار ، اکانت شما مستقیم شارژ می شود و در نتیجه سریالی براتون ارسال نمی شود . اگر اکانتتون شارژ نشده است ، لطفا سوال بالا رو مطالعه فرمایید

مشکلات موقع نصب و ورود به نرم افزار

به صفحه بازیابی نام کاربری و رمز عبور مراجعه فرمایید
نرم افزار iMD برای دستگاه های اندروید 4.2. به بالا طراحی شده است . این پیغام به معنی این است که نسخه اندروید شما قبل از 4.2 است .

به احتمال زیاد به دلیل بد دانلود شدن فایل نصب برنامه این مشکل ایجاد شده است . لطفا برنامه رو از پلی استور نصب کنید .

نصب برنامه از پلی استور

این ارور به دلیل لاگین شدن های مکرر بدون لاگ اوت شدن روی یک دستگاه یا چندین دستگاه ایجاد می شود . همچنین در دستگاه های iOS به دنبال چندین بار آپدیت برنامه و لاگین شدن این مشکل ایجاد می شود .
برای جلوگیری از این مشکل ، قبل از اینکه روی دستگاه دیگری لاگین کنید، اول از دستگاه قبلی خود لاگ اوت کنید .
برای حل این مشکل و باز شدن اکانت ، یوزرنیم خود را برای مرکز ساپورت برنامه ارسال کنید .
این مشکل در اثر عدم تکمیل تراکنش بانکی و یا مشکل بانک ایجاد می شود. اول ایمیل و موبایل خود را چک کنید که تایید ساخت اکانت همراه با یوزرنیم و پسورد برای شما ارسال نشده باشد .
اگر ارسال نشده است و پول از حسابتون کم شده ، مبلغ پرداختی اتوماتیک در مدت 1 ساعت به حسابتون برمی گرده . اگر بعد از 1 ساعت مبلغ به حسابتون برنگشت ، تاریخ و ساعت دقیق خرید ، 4 شماره آخر کارت و ایمیلتون رو برای بخش پشتیبانی نرم افزار ارسال کنید.
احتمال اینگونه خطاها در خرید از سایت کمتر است و توصیه می شود که اکانت خودتون رو از طریق سایت بسازید .

خرید و ساخت اکانت

برای دانلود نرم افزار از App Store نیاز به اپل آیدی دارید ، اگر اپل آیدی ندارید ، می تونید از آموزش های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و یا از فروشگاه های اپل درخواست ساخت اپل آیدی برای خودتون رو بکنید .
اگر اپل آیدی دارید و موفق به نصب نرم افزار نمی شوید ، باید از V,P,N یا آنتی فی*لتر استفاده کنید زیرا اپل در زمان های مختلف دسترسی از ایران رو محدود می کند.

سوالات و مشکلات مربوط به دانلود و نصب دیتابیس ها

متاسفانه به دلایلی مثل تمام شدن پهنای باند یا مشکلات دیگر فایل های دانلود شده خراب شده اند . برای دانلود مجدد ، روی دکمه دانلود 5 ثانیه فشار دهید و بعد مجدد دکمه دانلود رو بزنید .
در صورت حل نشدن مشکل به صفحه اکانت مراجعه کنید و در پایین صفحه گزینه Delete Temp Files رو بزنید .
اگر جالی خالی در مسیر دانلود برای دانلود و نصب دیتابیس نباشد ، موقع دانلود برنامه پیغام کمبود حجم رو نشان می دهد و باید دکمه Stop رو بزنید و دانلود رو نباید انجام بدهید . باید ابتدا فضای کافی رو خالی کنید یا مسیر دانلود رو عوض کنید ( در پایین در قسمت دانلود روی حافظه خارجی توضیح داده شده است ) و سپس دکمه دانلود جلوی دیتابیس رو بزنید ، اگر مجددا با این پیغام مواجه شدید ، باید مراحل بالا رو مجددا تکرار کنید .
دیتابیس های نرم افزار به صورت فایل zip هستید و بعد از نصب باید اکسترکت و نصب شوند ، بنابراین تقریبا 2.5 برابر حجم دانلودی نیاز به فضا برای نصب دیتابیس هست که بعد از نصب دیتابیس ، فایل zip دانلود شده پاک می شود .
این مشکل به دلیل اینترنت شما هست که قطع و وصل می شود و در بعضی گوشی ها هم به دلیل نامعلومی ممکنه این مشکل ایجاد بشه . اگر هنگام دانلود ارور داد ، دکمه دانلود رو مجددا بزنید تا دانلود ادامه پیدا کنه . اگر ارور 416 هستش ، لطفا پاسخ سوال بالا رو مطالعه فرمایید. این کار را ممکنه لازم بشه به دفعات زیاد انجام بدید .
در صورتی که موفق به دانلود دیتابیس از داخل برنامه نشدید ، می تونید دیتابیس مورد نظر رو با کامپیوتر دانلود کنید و به داخل گوشی منتقل کنید . راهنمای این کار رو می تونید در سوال بعدی مطالعه کنید

بله . برای این کار ابتدا باید داخل نرم افزار دیتابیس رو خریده باشید ( حتی اگر دیتابیس رایگان باشد) . بعد از خرید از داخل نرم افزار ، با کامپیوتر به صفحه دیتابیس های سایت مراجعه کنید و دیتابیس مورد نظر خود را جستجو کنید .

جستجو در دیتابیس ها

در این صفحه به نسخه دیتابیس هم توجه کنید و دیتابیسی رو که از نظر عددی نسخه بالاتری داره رو با زدن دکمه دانلود ، دانلود کنید .
بعد از دانلود دیتابیس ، فایل zip دانلود شده رو باید به داخل گوشی خود کپی کنید . که بسته به نوع سیستم عامل متفاوت است :
در سیستم عامل های iOS نرم افزار iTunes رو باز کنید ، وارد گوشی خود شوید . به قسمت Apps مراجعه کنید ، و در پایین صفحه در قسمت File Sharing روی نرم افزار iMD کلیک کنید و بعد فایل زیپ دانلود شده رو در قسمت سمت راست بکشید. صبر کنید تا کپی فایل به اتمام برسه و بعد نرم افزار iMD رو باز کنید تا نصب شروع بشه .
در سیستم عامل های اندروید فایل زیپ رو باید در مسیر Documents -> iMD ( در حافظه داخلی ) و یا Android -> Data -> net.imedicaldoctor.imd -> Documents ( در حافظه خارجی ) کپی کنید و بعد نرم افزار iMD رو اجرا کنید تا عملیات نصب شروع شود .
بله . برای این کار به قسمت Account در نرم افزار مراجعه فرمایید . در اینجا روی Select Download Path کلیک کنید . لیستی از مسیرها رو مشاهده می کنید که زیر هر مسیر حجم خالی آن نوشته شده است . به اسم مسیر ها دقت نکنید و یکی از مسیرهایی رو که حجم خالی حافظه خارجی رو درست نشان می دهد ، را انتخاب کنید .
این کار فقط دیتابیس هایی را که از این به بعد دانلود می کنید ، در مسیر تعیین شده دانلود و نصب می کند . برای انتقال دیتابیس هایی که دانلود کرده اید و تمایل دارید که به حافظه جانبی گوشی منتقل کنید ، سوال پایین رو مطالعه فرمایید .
برای این کار ، به مسیر Documents -> iMD در حافظه داخلی ، که مسیر پیش فرض نرم افزار برای دانلود و نصب دیتابیس ها هست مراجعه کنید .
در این مسیر هر فولدر بیانگر یک دیتابیس نصب شده است . تمام فولدرهای موجود در این مسیر را Cut کنید و به مسیر Android -> Data -> net.imedicaldoctor.net -> Documents منتقل کنید .
بعد از این کار ، یک نوبت نرم افزار رو ببندید و باز کنید .
بله . کامپیوتر و گوشی رو خود را به یک شبکه وایرلس مشترک ، متصل کنید . داخل نرم افزار iMD به قسمت اکانت مراجعه کنید و روی Start Web Server کلیک کنید .
آدرس نمایش داده شده رو در کامپیوتر در Browser خود وارد کنید . در این صفحه می تونید فایل دیتایبس دانلود شده از سایت رو انتخاب کنید و سپس گزینه Upload رو بزنید تا فایل به داخل نرم افزار منتقل شود.
دیتابیس به علتی بد نصب شده است . یکی از علل شایع این امر ، نبود جای خالی کافی در مسیر دانلود انتخاب شده است . اگر جالی خالی در مسیر دانلود نباشد ، موقع دانلود برنامه پیغام کمبود حجم رو نشان می دهد و دانلود رو نباید انجام بدهید . باید ابتدا فضای کافی رو خالی کنید یا مسیر دانلود رو عوض کنید ( در بالا توضیح داده شده است ) و سپس دکمه دانلود جلوی دیتابیس رو بزنید ، اگر مجددا با این پیغام مواجه شدید ، باید مراحل بالا رو مجددا تکرار کنید .
برای حل این مشکل باید ابتدا از قسمت دیتابیس ها ، بالای صفحه دکمه Edit رو بزنید و با زدن دکمه قرمز کنار اسم دیتابیس ، آن را پاک کنید . به قسمت دانلود ها مراجعه کنید و بعد از خالی کردن فضای کافی در مسیر دانلود یا تغییر مسیر دانلود ، مجددا دیتابیس رو دانلود کنید .
این مشکل ، باگ شناخته شده اندروید 6 هستش . به قسمت اکانت نرم افزار مراجعه کنید و روی گزینه Select Download Path کلیک کنید و یکی از مسیرها رو انتخاب کنید . فضای خالی مسیرها زیر آن ها نوشته شده است و هر مسیری رو که تمایل دارید می تونید انتخاب کنید .

سوالات و مشکلات مربوط به استفاده از دیتابیس ها

برای این کار ابتدا دیتابیس Dictionary رو که حجمی حدود 800 مگابایت داره رو از قسمت دانلودهای نرم افزار دانلود کنید .
در دستگاه های iOS در قسمت اکانت گزینه Use iOS Dictionary رو خاموش کنید .
بعد از دانلود و نصب دیتابیس دیکشنری ، در هر متنی داخل نرم افزار ، روی لغت مورد نظر خود چند ثانیه فشار دهید و بعد گزینه Define رو بزنید .
این پیغام به طور کلی نشون می ده که فایل اصلی دیتابیس پاک یا خراب شده است . حالا ممکنه به چند دلیل ایجاد شده باشه :‌
۱. اگر بعد از اولین دانلود این پیغام رو نمایش می ده ، یعنی دیتایبس بد دانلود شده و یا بد نصب شده است. موقع زدن دکمه دانلود اگر جا کم باشه بهتون پیغام می ده و نباید دانلود رو ادامه بدید . اگر ادامه بدید حتما این مشکل پیش میاد . ولی اگه جای کافی داشتید ممکنه دیتابیس بد دانلود شده باشه و در نتیجه بد نصب شده باشه . 2. اگر بعد از دانلود دیتابیس به خوبی کار می کرد و بعد از مدتی این پیغام رو نمایش داده به دلیل آپدیت دیتابیس به صورت دلتا یا وجود برنامه Cleaner روی گوشی این مشکل ایجاد شده . در این موارد باید نرم افزار Cleaner رو Unistall کنید و همچنین آپدیت دلتا دیتابیس ها رو در قسمت اکانت و با خاموش کردن گزینه Use Delta Updates خاموش کنید . برای حل این مشکل تو نرم افزار در صفحه دیتابیس ها، بالای صفحه روی Edit کلیک کنید و بعد آیکون قرمز رنگ کنار Uptodate رو بزنید تا دیتابیس پاک بشه . بعد از اینکار به قسمت دانلودها مراجعه کنید و Uptodate رو سرچ کنید و مجددا دانلود کنید .
روش اصلی سرچ کردن در آپتودیت از طریق جستجو هستش . فهرست موجود در نرم افزار از سایت آپتودیت گرفته شده است و در نرم افزار Uptodate موجود نیست و مثل مقالات این فهرست به روز نمی شود .
بنابراین ممکنه مقاله ای حذف شده باشد ولی همچنان در فهرست باشد و بنابراین برنامه نمی تونه پیدا کنه و این پیغام رو نمایش می ده .
این مشکل به دلیل وجود نرم افزار Cleaner روی گوشی ایجاد شده است که با توجه به حجم بالای دیتابیس های برنامه ، اقدام به پاک کردن آن ها می کند . نرم افزار تحت هیچ شرایطی دیتایبس های خودش رو پاک نمی کنه.
برای حل این مشکل ابتدا نرم افزار Cleaner خود را Unistall کنید . وارد نرم افزار شوید و در قسمت دیتابیس ها بالای صفحه روی گزینه Edit کلیک کنید و سپس آیکون قرمز کنار اسم دیتابیس خراب شده رو بزنید تا دیتابیس پاک بشه و سپس به قسمت دانلود ها مراجعه کنید و این دیتابیس رو مجددا دانلود کنید .
در دیتابیس مقالات به سرعت زیادی تغییر می کنند و شیوه ذخیره هایلات در نرم افزار iMD مثل سایر نرم افزار ها ، تعیین نقطه شروع و پایان هایلایت هست .
بعد از تغییر زیاد در متن ، نقطه شروع و پایان هایلایت در متن دیگری اشاره می کنند و در نتیجه هایلایت ها به هم می ریزند .
در حال حاضر راه حلی برای این مشکل وجود ندارد .
بله . این اطلاعات در فایل highlights.db در مسیر Documents -> iMD در گوشی های اندروید و در گوشی های iOS در Document نرم افزار ( که با iTunes قابل مشاهده است ) ذخیره می شوند و می توانید از این فایل ها بکاپ تهیه کنید .
لطفا اسم دقیق دیتابیس رو برای واحد پشتیبانی نرم افزار ارسال کنید و مشکل رو توضیح دهید .